Ugdymas ir mokymasis
Šiaulių Gytarių progimnazijos
giluminio veiklos kokybės įsivertinimo rezultatų apibendrinimas
2016 m.
Atliekant progimnazijos vidaus veiklos kokybės įsivertinimą, buvo remiamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. kovo 30 d. įsakymu „Dėl pritarimo bendrojo lavinimo mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rekomendacijoms“ Nr. ĮSAK-607.
2016 m. giluminiam įsivertinimui pasirinkti šie veiklos rodikliai:
2.4.1. Mokymosi motyvacija
2.4.2. Mokėjimas mokytis
2.4.3. Mokymasis bendradarbiaujant
Tikslas;
Išsiaiškinti mokinių noro mokytis, aktyvumo ir pasitikėjimo savo jėgomis lygį, gebėjimą mokytis savarankiškai, savo mokymosi sunkumų, problemų suvokimą ir gebėjimą jas spręsti.
Giluminis vidaus veiklos kokybės įsivertinimas buvo atliktas naudojant Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros interneto platformą „IQES online Lietuva“.
Respondentų skaičius:
- •Mokytojai – 24 (iš 42)
- •Mokiniai – 132 ( iš 135)
- •Tėvai – 105 ( iš 110)
Pagalbinis rodiklis 2.4.1. Mokymosi motyvacija atitinka mokyklos iliustracijų 3 lygį.
Stiprybės:
Didžioji dalis mokinių nepraleidžia pamokų be priežasties.
Mokiniai jaučia atsakomybę už savo mokymąsi.
Mokiniai žino, kur norės mokytis baigę šią mokyklą.
Tobulintina veikla:
Silpna mokymosi motyvacija.
Mokytojų, mokinių ir tėvų netenkina mokinių mokymosi rezultatai.
Trūksta aktyvumo pamokose.
Mokiniai ne visada laiku atlieka namų darbus.
Pagalbinis rodiklis 2.4.2. Mokėjimas mokytis atitinka mokyklos iliustracijų 2 lygį, nors yra daug 3 lygio požymių.
Stiprybės:
Mokiniai žino ,ką sugeba atlikti savarankiškai.
Prireikus randa tinkamą ir reikalingą informaciją.
Atlikdamas skirtingas užduotis naudoja joms atlikti tinkamus būdus.
Tobulintina veikla:
Nesugeba savarankiškai pastebėti klaidų ir jas ištaisyti.
Nežino, kaip pagerinti savo mokymąsi.
Mokytojai mažai laiko skiria pokalbiui su mokiniu apie tai, kaip sekasi jam mokytis.
Pagalbinis rodiklis 2.4.3. Mokymasis bendradarbiaujant atitinka mokyklos iliustracijų 3 lygį.
Stiprybės:
Darbas grupėse organizuojamas taip, kad daugumai progimazijos mokinių įdomu dirbti grupėje.
Dirbdami grupėje lengviau įsisavina mokomąją medžiagą.
Mokiniams patinka dirbti poromis, o mokytojai dažnai naudoja šį mokymo būdą.
Mokiniai laikosi tam tikrų elgesio normų ir draugiškumo, nes dirbdami grupėje sutaria su visais grupės nariais.
Tobulintina veikla:
Mokiniai teigia, jog mokytojai tik kartais keičia grupių sudėtį ir dydį.
Mokytojai rečiau naudoja darbo grupėse ir projektinio darbo metodus.
Rekomendacijos:
- Organizuoti mokytojams seminarą apie mokinių motyvacijos skatinimą.
- Sudaryti sąlygas mokiniams būti aktyviems ir kūrybingiems taikant aktyviuosius metodus.
- Ugdyti mokėjimo mokytis kompetenciją, t.y. sugebėjimą savarankiškai mokytis, nukreipiant ar nurodant, kur gauti informacijos ir kreiptis pagalbos.
- Mokyti mokinius pamokų metu įsivertinti savo gebėjimus, pastebėti savo klaidas ir mokytis jas ištaisyti.
Gytarių progimnazijos 2017 m. plačiojo įsivertinimo ataskaita
Mokyklos veiklos įsivertinimas vykdomas remiantis LR Švietimo įstatymu, 2011 m. kovo 17 d. Nr. XI-1281, ir Švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-267 ,, Dėl mokyklos, įgyvendinančios bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės įsivertinimo metodikos“.
Veiklos kokybės įsivertinimas vykdomas ir pagal platformos ,,Iqes online Lietuva. Instrumentai mokyklos veiklos kokybei įsivertinti ir tobulinti“ rekomendacijas ir pateiktas anketas.
Plačiojo įsivertinimo rezultatai naudojami giluminio vertinimo problemai suformuluoti, priimti sprendimus, padėsiančius tobulinti mokyklos veiklą, metinei veiklos programai ar strateginiam planui rengti ar koreguoti.
Plačiojo įsivertinimo rezultatai buvo pristatyti pedagogų tarybos posėdyje. Nutarta metodinėse grupėse apsvarstyti problemines progimnazijos veiklos sritis ir pasiūlyti 2 problemines sritis giluminiam įsivertinimui atlikti.
2017 m. vykusio progimnazijos veiklos kokybės plačiojo įsivertinimo rezultatai:
5 aukščiausios vertės
3.1.2. Pastatas ir jo aplinka - 3,3
2.1.2. Ugdymo planai ir tvarkaraščiai - 3,1
3.1.3. Aplinkų bendrakūra - 3,0
2.1.3. Orientavimasis į mokinių poreikius - 2,9
2.1.1. Ugdymo(-si) tikslai - 2,9
5 žemiausios vertės
4.2. 3. Mokyklos tinklaveika - 2,3
3.2.1. Mokymasis ne mokykloje - 2,4
3.2.2. Mokymasis virtualioje aplinkoje -2,4
2.3.1. Mokymasis - 2,4
4.1.2. Lyderystė - 2,4