Tikslas
Teikti švietimo pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų ir sudaryti sąlygas sėkmingam šių vaikų ugdymui(si) klasėje, siekiant užtikrinanti pilnavertį poreikių tenkinimą ugdymo procese.
Uždaviniai
- Vertinti mokinių kalbą, nustatyti kalbos bei kalbėjimo sutrikimus.
- Sudaryti kalbėjimo ir kalbos sutrikimų šalinimo programas.
- Šalinti mokinių kalbos bei kalbėjimo sutrikimus, bendradarbiaujant su ugdytinių tėveliais, pedagogais.
Funkcijos
- atlikti mokinių kalbos vertinimą ir nustatyti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
- numatyti specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo tikslus ir uždavinius, sudaryti kalbos sutrikimų šalinimo programas;
- teikti specialiąją pedagoginę (logopedinę) pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų dirbant pogrupiuose, grupėse, esant galimybei, ir individualiai;
- bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, mokinių tėvais, kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais;
- padėti mokytojams pritaikyti mokiniams, kuriems paskirta specialioji pagalba, mokomąją medžiagą ir mokymo priemones;
- konsultuoti mokytojus, specialiųjų poreikių turinčių mokinių tėvus (globėjus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo klausimais;
- šviesti mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo klausimais;
- tvarkyti ir pildyti savo darbo dokumentus;
- dalyvauti mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje