asdasd
101 - Pradinio ugdymo kabinetas 102 - Pradinio ugdymo kabinetas 102 102 102 102 103 - Pradinio ugdymo kabinetas 103 103 103 103 104 - logopedo kabinetas 105 - specialiojo pedagogo kabinetas 106 107 108 109 110 - sekretoriatas (raštinė) 110 110-1 - direktorius 110-2 - posėdžių kabinetas 110-3 - direktoriaus pavaduotojas ugdymui 111 111 111 112 112 112 113 114 - mokytojų kabinetas 114 115 - mokytojų skaitykla 116 - biblioteka 117 - biblioteka 117 118 - mokinių skaitykla 119 - poilsio kambarys 120 - technologijų kabinetas 120 120 120 121 - technologijų kabinetas 122 - technologijų kabinetas 122 122 122 123 - technologijų kabinetas 123 124 - technologijų kabinetas 124 124 124 124 125 125 126 - valgykla 126 126 126 126 126 126 126 127 - sporto salė 127 128 - persirengimo kabinetas 128 128 128 129 - persirengimo kabinetas 129 129 130 - aktų salė 131 - persirengimo kabinetas 131 131 131 132 132 133 134 vidinis kiemelis holas holas105 holas holas holas holas holas holas holas holas holas holas holas koridorius koridorius koridorius koridorius koridorius koridorius laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc holas holas holas holas holas holas holas laiptai laiptai laiptai wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc 201 - pradinio ugdymo klasė 201 202 - pradinio ugdymo klasė 202 202 203 - pradinio ugdymo klasė 203 203 203 203 203 203 204 - pradinio ugdymo klasė 205 - pradinio ugdymo klasė 205 205 205 205 205 206 - matematikos kabinetas 206 206 206 207 - matematikos kabinetas 207 207 207 208 - imformacinių technologijų kabinetas 209 - imformacinių technologijų kabinetas 209 209 209 209 209 209a 209a 210 - metodinis kabinetas 211 - lietuvių kalbos kabinetas 211 212 - socialinio pedagogo kabinetas 213 - etikos kabinetas 213 213 214 - tikybos kabinetas 214 215 - biologijos kabinetas 215 215 216 - techninių mokymo priemonių kabinetas 217 - istorijos kabinetas 217 217 217 218 - geografijos kabinetas 218 218 218 holas holas holas holas laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai laiptai wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc wc 301 - pradinio ugdymo klasė 302 - pradinio ugdymo klasė 302 302 302 302 302 303 - pradinio ugdymo klasė 303 303 303 303 303 303 304 - pradinio ugdymo klasė 305 - pradinio ugdymo klasė 305 306 - užsienio kalbos kabinetas 306 306 306 307 - užsienio kalbos kabinetas 307 307 307 308 - užsienio kalbos kabinetas 308 308 308 309 - užsienio kalbos kabinetas 309 309 310 - lietuvių kalbos kabinetas 310 311 311 311 312 313 - laboratorija 313 314 - lietuvių kalbos kabinetas 314 314 315 - psichologijos kabinetas 316 317 318 318A 319 320 321 322
  • Lithuanian
  • English (United Kingdom)

header

Susitikimas su Giedriumi Buču: „Neišmesk, o suteik naują gyvenimą“
245336405_615180363185680_3355047869378867218_nSpalio 14 dieną Šiaulių miesto savivaldybės viešoji biblioteka organizavo nuotolinį susitikimą su edukatoriumi Giedriumi Buču, kuris Šiaulių Gytarių progimnazijos 6 klasės mokinius ir dailės mokytoją Iloną Jankauskienę pakvietė į diskusiją ir kūrybines dirbtuves „Neišmesk, o suteik naują gyvenimą".
Savo idėjomis buria bendraminčius
Prasidėjus susitikimui, dalyviai pirmiausia sužinojo, kad G. Bučas – socialinės iniciatyvos „Kūrybos kampas 360°" įkūrėjas, pokyčių lyderis, visuomenininkas, socialinis verslininkas. Žygio pėsčiomis aplink mūsų šalį „Už švarią Lietuvą" iniciatorius, įvairių kitų iniciatyvų, meninių instaliacijų autorius, suburdamas bendraminčius rūpinasi švaresnės ir tvaresnės aplinkos sukūrimu. Tad įkvėpta šios kilnios iniciatyvos, biblioteka su G. Buču jau antrus metus sėkmingai bendradarbiauja.
Antrinis panaudojimas – tai gyvenimo filosofija
Kaip teigė G. Bučas, „antrinis panaudojimas – tai gyvenimo būdas, pakankamai svarbus gyvenimo atributas, kuris skatina neišmesti tam tikro daikto, o panaudoti dar kartą". Antrinio panaudojimo nauda yra neabejotina, kadangi nebus naudojami gamtos resursai ir nebus „kuriamos" šiukšlės, kurias reikės sutvarkyti. „Žmogaus veikla vienareikšmiškai daro įtaką klimato kaitai", – mokiniams pasakojo edukatorius.
Klimato kaita – aktuali šių dienų problema
„Klimato kaita iš tikrųjų vyksta, tai nėra kažkoks šūkis, ją net galima pamatyti pas save ir aplinkui" – susidomėjusiems mokiniams aiškino G. Bučas. Pasak jo, puikus pavyzdys matyti ir Lietuvoje – vasarą dėl didelio liūčių kiekio, kai per vieną dieną gaunama visos savaitės kritulių norma, staiga užliejamos gatvės. Taip pat pastebime, kad žiemos nyksta ir nebėra jau tokios šaltos kaip ir anksčiau. „Visi gamtos ciklai, tiek šaltis tiek karštis yra reikalingi gamtai, tačiau viskas turi būti subalansuota," – apie gamtos pokyčius pasakojo G. Bučas. – „Dėl klimato kaitos kenčia ne tik gamta, bet ir ūkiai, pramonė, gamyba, žmonės. Klimatas keičiasi dėl žmogaus veiklos – dėl gamybos, kuro išteklių, perteklinio vartojimo, būtent dėl to ir vyksta šiltnamio efektas ir klimato kaita."
Iniciatyva „Už švarią Lietuvą"
G. Bučas papasakojo ir apie vieną svarbiausių organizuotų iniciatyvų, atskleidusių, kiek daug žmogus išmeta šiukšlių gamtoje. Kaip pasakojo edukatorius, praėjusių metų rugpjūčio–spalio mėnesiais buvo organizuotas žygis-ekspedicija aplink Lietuvą „Už švarią Lietuvą". Žygis turėjo tris tikslus: 1. Apeiti pėsčiomis Lietuvą, pasigrožėti gamta, susipažinti su žmonėmis, su jais pabendrauti, buvo kviečiami ir pabendrauti; 2. Surinkti savo kelyje rastas šiukšles (žygio metu buvo renkamos šiukšlės, kurios buvo rūšiuojamos bei skaičiuojamos, kiekvieną dieną); 3. Sukurti bendrystę – kviesti prie šios iniciatyvos jungtis žmones, bendruomenes, politikus verslus, kad pamatytų esamą situaciją ir ieškotų būdų, kaip ją pagerinti. „Tos šiukšlės ir atliekos, nėra vien fizinė tarša" – žygio pastebėjimais dalijosi iniciatorius. G. Bučas atviravo, kad deja, žygio metu buvo rasta nemažai šiukšlių: „ateities kartoms mes paliekam nemažai plastiko, kurį po daug metų ras archeologai ir spręs bei tirs mūsų elgseną, kaip mes gyvenom, ką valgėm, kaip tvarkėmės su atliekomis," – samprotavo G. Bučas. Atliekos žygio metu buvo rūšiuojamos net į 30 dalių! „Pamačius tokį vaizdą, mes pamatome, kiek visko turime, nes didžioji dalis surūšiuotų atliekų yra vienkartinės, mažai panaudotos, neperdirbamos, labai mažai atliekų turi galimybę būti perdirbtos. Rastos šiukšlės leido suprasti, kad gyvename perteklinio naudojimo amžiuje," – įspūdžiais apie rastas atliekas dalijosi G. Bučas. Visame kelyje buvo surinkta net 100 kg šiukšlių! Paklausus vaikų, kas yra atsakingi už perteklinį panaudojimą bei šiukšlių išmetimą, vaikai iškart atsakė, kad žmonės, tačiau, G. Bučo teigimu, nes už vartotojiškumą ir atliekų išmetimą esame atsakingi mes visi, kitaip tariant, aš, esu atsakingas, ir tik kiekvieno žmogaus iniciatyva įmanoma sumažinti vartotojiškumą ir išmetamų atliekų kiekį. Taip pat iniciatyvos autorius išskyrė 5 pagrindinius darnaus vartojamo principus: atsisakyti, sumažinti, panaudoti dar kartą, rūšiuoti, kompostuoti.
Kūrybinės vabalų viešbučio dirbtuvės
Po išsamios ir įdomios teorinės dalies vaikų laukė praktinė užduotis – iš gamtoje rastų išteklių (medžio šakų, lapų ir buitinių antrinių žaliavų) sukurti vabalų viešbutį, nes įvairūs vabzdžiai ir bitės yra svarbi ekosistemos dalis. Kaip pasakojo G. Bučas, vabalų viešbučiai yra labai svarbūs miestuose, kadangi mažėja medžių, krūmų, todėl nebelieka vietos veistis ir gyventi įvairiems vabalams. Edukatorius demonstravo, kaip sukurti vabalų viešbutį, o edukacijos dalyviai kartu pasigamino šiuos viešbučius, kuriuos pakabino ant rudenėjančių medžių.
Susitikimas organizuotas įgyvendinant Lietuvos kultūros tarybos ir Šiaulių miesto savivaldybės dalinai remiamą projektą „EKOBIBLIOTEKA: rytojaus kūrėjai 2"
Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos informacija