Dauguma iš mūsų turime savo nuomonę arba esame susikūrę vaizdinį kokia turėtų būti gera mokykla. Jei dar ne, tai apie tai tikrai pamąstome. Lietuvoje Respublikos švietimo ir mokslo ministras 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1308 buvo patvirtinta Geros mokyklos koncepcija. Ji atvėrė galimybes kiekvienai mokyklai kurti savo unikalų ugdymo modelį. Neabejotinai tokio modelio reikia ir mūsų mokyklai. Visus tam neabejingus progimnazijos ir vietos bendruomenės narius nuoširdžiai kviečiame prisidėti prie bendro Šiaulių Gytarių progimnazijos tobulinimo ir jos ateities vizijų kūrimo. Savo mintis, pasiūlymus rašykite ir siųskite elektroninio pašto adresu: gerigytariai@gmail.com, susisiekite su mumis telefonu 8 41 510225 arba atvykite ir prisijunkite prie mūsų iniciatyvinės grupės.
Geros mokyklos tyrimų apžvalga
Jau tradicine tapusioje konferencijoje J. Janonio gimnazijoje rinkosi švietimo bendruomenė. Kartu asu vadžios atstovais, savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Violeta Damskiene ir Šiaulių universitetu mokyklų mokytojai, mokinių tėvai ir patys mokiniai aptarė aktualias problemas ir lūkesčius.
Šių metų konferencijoje išskirtiniu akcentu tapo konferencijoje pristatyta “Geros mokyklos tyrimų analizė: Šiaulių miesto atvejis”, kurią rengė Šiaulių universiteto Edukologijos fakulteto doc. dr. E. Masiliauskienė, lekt. M. Vilkonienė ir lekt. dr. A. Norkus.
Tyrimo grupė pateikė pirminius rezultatus. Buvo aptarti esminiai geros mokyklos bruožai, trūkumai, silpnybės ir stiprybės.
Mokyklos pasirinkimas
Pristatydama tyrimą docentė E. Masiliauskienė aptarė, į ką dėmesį atkreipia mokiniai ir jų tėvai rinkdamiesi mokyklą.
Daugelis tėvų ir vaikų kaip pagrindinę pasirinkimo priežastį nurodė patogią mokyklos vietą. “Tampa aišku, kad centro mokyklos patrauklesnės už esančias rajonuose”, – apibendrino docentė.
Mokiniai gimnazijas taip pat renkasi ir atsižvelgdami į artimųjų ar draugų patirtį. Ne paskutinėje vietoje lieka ir kuriamas arba jau sukurtas mokyklos įvaizdis. Mokiniai vertina pozityvius visuomenės atsiliepimus, pranešimus laikraščiuose, kaimynų rekomendacijas.
Geros mokyklos požymiai
“Tiek mokiniams, tiek jų tėvams ir mokytojams svarbiausias geros mokyklos kriterijus – saugumas. Tiesa, tėvai ir mokytojai saugumą vertina skirtingai, tačiau tai yra natūralu”, – kalbėjo E. Masiliauskienė.
Tėvai akcentuoja visapusišką vaikų saugumą. Jų nuomone, vaikas neturi patirti diskomforto dėl santykių su mokytojais, bendraklasiais, ar dėl ugdymo sudėtingumo.
Mokytojai dėmesį skiria savo saugumui. “Kai mokytojas gali dirbti ir uždirbti, jaustis pilnaverčiu žmogumi, o ne patyčių objektu, tuomet jis gali jaustis saugiai”, – vieną iš respondentų atsakymų perskaitė pranešėja. Mokytojai, atsakydami į tyrimo klausimus, kaltina biurokratizmą, įvardija ir vadovo kompetencijos svarbą.
Dar vienas, ne mažiau svarbus geros mokyklos požymis, – darbuotojų profesionalumas. Tėvai akcentuoja aukštą pedagogų kompetenciją. Geroje mokykloje turi dirbti tikras, ne popieriuje, mokytojas. Tėvų nuomone, nei pinigai, nei moderniosios technologijos neatstos mokytojo.
Pranešime taip pat nuskambėjo, kad gera mokykla yra ne būtinai ta, kuri stipriai paruošia žinių prasme.
Didžiausi trūkumai
Apie trūkumus mokyklose daugiausia tyrime diskutavo mokinių tėvai. Jie įvardijo pedagogų profesionalumo stygių, vaikų ir pedagogų kartų konfliktą.
Tėvams kliūva seni mokytojų metodai ir šiandienos poreikių neatitinkanti pedagogika. Taip pat tėvai įvardijo, kad mokyklose trūksta lytinio švietimo. Čia pat išaiškėjo ir nemenka problema – mokiniai pernelyg demonstruoja seksualumą ir tai mokyklose yra toleruojama.
“Neskirstykite mokinių į gabius ir negabius, nedėkite “durniuko” etiketės”, – pranešime nuskambėjo vieno tyrimo respondento pastaba.
Mokyklų stiprybės
Tiek trūkumuose, tiek ir stiprybėse mokiniai ir tėvai nurodė mokytojų profesionalumą, kompetenciją. “Tai rodo ir gerąją mokyklų patirtį, vadinasi turime kuo pasidžiaugti”, – teigė E. Masiliauskienė.
Mokiniai gyrė mokyklas už tinkamai organizuojamus ugdymo turinio dalykus, gerai paruoštą programą. Ne vienas mokinys įvardijo geras galimybes studijuoti universitetuose baigus mokyklą, akcentuoja sustiprintus dalykus, kuriuos galima rinktis įvairiose mokyklose.
Pedagogai ir mokiniai vertindami dabartinę mokyklą akcentuoja iš dalies (tačiau tikrai ne visais atvejais) kitokį požiūrį į dabartinę mokyklą dėl įvairių priežasčių: turimos patirties, požiūrio į atliekamą darbą, siekio atliepti šiandienos iššūkius asmeniui, konkrečiai profesijai ir pan.
Kuo geri esame dabar?
Kuo esame geri?
Graži, šviesi ir jauki Gytarių progimnazija yra tikras mikrorajono bendruomenės centras. Čia sutiksi ir mažylį (vaikų meninė studija „Mikitukas“, darželis „Mažieji šnekoriai“), ir vyresnį (priešmokyklinuką, pradinuką, paauglį), ir senjorą (senolių ansamblis).
Ypač džiaugiamės, kad mūsų mokykloje įsikūręs miesto Viešosios bibliotekos filialas „Saulė“. Šiandien biblioteka – mūsų progimnazijos dalis. Dažnai vykdome bendrus projektus. Vaikai, mokytojai ir tėveliai turi galimybę naudotis didesniais knygų fondais, paslaugių bibliotekininkių patarimais.
Turime ir kuo pasigirti. Turbūt nerasite kitos tokios progimnazijos Šiauliuose, kur dirbtų tiek pačios aukščiausios kvalifikacijos pedagogų. Čia „sudygo“ vadovėlis „PUPA“, atsirado priešmokyklinio ugdymo komplektas „OPA PA“. Čia nuolat vyksta parodos, viktorinos, olimpiados, tarptautiniai projektai. Jau tradiciniais tapo matematikos, miesto sąmoningo skaitymo konkursai. Pradiniam ugdymui skirtas atskiras mokomasis korpusas, kiekviena klasė turi savo rūbinėlę, sportuojame didelėje ir šviesioje sporto salėje. Valgyklos darbuotojos ne tik maitina gardžiais pietumis, bet ir kasdien kepa šviežias bandeles. Esame mokykla, kvepianti mamos pyragu ir namais.
Atvira mokykla mikrorajono bendruomenei. Čia gyvenimas verda ne tik priešpiet, kol vaikai mokosi, bet ir popiet, kai visi suguža į būrelius, ir vakare, kai šventė veja šventę, renginys – renginį. Jau įprasta tapo rudenį pakviesti priešmokyklinukus į projekto „Jauskis savas“ užsiėmimus, pirmokus ir penktokus – Į krikštynas, žiemą mokyklos vyresnieji siaučia „Kaktuso klyksme“. Kiekvienas norintis gali dalyvauti kalėdiniame sporto turnyre. Pradinukų labai laukiama Pradinukų savaitė su Kaziuko muge, kurioje galima ne tik padarytus rankdarbius parduoti, pirkti, bet ir išmėginti jėgas atrakcionuose, pasimėgauti pyragais ir arbata arbatinėje, grojant gyvai senolių ansamblio muzikai sušokti linksmą šokį ar sužaisti žaidimą, laimėti loterijoje vertingų prizų. Ir viskas – už saldainius, nes tai mugės valiuta. Tikimės, kad tik šiemet organizuotas „Jaukus vakaras“, kuris sukvietė į mokyklos meninių kolektyvų pasirodymą ir kurio metu pasidžiaugėme bei apdovanojome šauniausius progimnazijos mokinius ir jų tėvelius, irgi taps kasmetinis. O kur dar priešvelykinė šventė „Velykų belaukiant“ su gyvais triušiukais, mokyklos gimtadienis gegužės mėnesį…
Rūpinamės kiekvienu, peržengusiu mokyklos slenkstį. Pradinių klasių mokiniai turi galimybę saugiai ir naudingai leisti laiką pailgintos dienos grupėje, prižiūrimi kvalifikuoto pedagogo. Su mokymosi sunkumais susiduriantiems vaikams ir jų tėveliams profesionalią pagalbą teikia logopedė – ekspertė ir specialioji pedagogė. Įvairios bėdos greitai išsprendžiamos „Vaiko gerovės komisijoje“.
Ištraukite save iš komforto zonos, nepatingėkite ir ateikite pasidairyti po šviesias mūsų mokyklos erdves. Pamatysite, Jums tikrai patiks nuotaikingos vaikų piešinių ir darbų parodos foto stendai „Mokyklos garbė“, jaukūs kampeliai, skirti mažiausiems, netradicinės veiklos ir pamokos vyresniems.
Asmenybės ūgtis – svarbiausias mūsų mokyklos veiklos aspektas. Bendradarbiaujančios mokyklos bendruomenės pastangomis ugdyti brandžias ir aktyvias asmenybes – mūsų misija. Progimnazijoje vienodas dėmesys skiriamas visų asmens kompetencijų, nustatytų ugdymo programose, ugdymui(si). Gytariuose mokiniai suvokia save kaip asmenybes, moka džiaugtis savo pasiekimais ir kantriai įveikti nesėkmes, neprarasdami tikėjimio, kad jiems pavyks. Todėl galime pasigirti aukštais mokinių ugdymosi pasiekimais, papasakoti ne vieną sėkmės istoriją. Taip yra, nes mes kuriame mokyklą visiems.
Idėjos ir kūryba jas įgyvendinant – mūsų kasdienybė. Mes kūrybingi ir atviri idėjoms. Tik to dėka sukūrėme modernią, saugią, jaukią ir estetišką ugdymo aplinką, sukaupėme didelę projektinių veiklų organizavimo patirtį, sudarėme geras sąlygas mokinių saviraiškai, išplėtojome socialinės partnerystės ryšius, išmokome būti imlūs naujovėms, rasti drąsos iššūkiams, telktis ir telkti mokyklos kūrimui, išsaugojimui bei tobulinimui. Šiaulių Gytarių progimnazija turi plačias galimybes toliau augti ir sėkmingai vystytis kaip vietos bendruomenės švietimo ir kultūros židinys, kartu su socialinės veiklos partneriais Šiaulių miesto pietinėje dalyje plėtodama Dainų ir Gytarių mikrorajonų bendruomenėms aktualias neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, sporto ir kultūros paslaugas (įskaitant paslaugas judėjimo negalią turintiems žmonėms), plėtoti projektinę veiklą, dalyvauti ir svariai prisidėti sprendžiant mikrorajono vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumo, socialinės atskirties mažinimo ir nepageidautinos elgsenos ir įpročių prevencijos problemas, aktyviau į mokyklos gyvenimą įtraukti mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) ir svarbiausia – laiduoti nuolat augančią formaliojo vaikų ugdymo(si) kokybę.
Kaip gerą mokyklą įsivaizduojame mes?
Kviečiame diskusijai
Bibliotekėlė
• 1 knyga
• 2 knyga
• 3 knyga
nuorodos
Nuoroda į http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:8927362/datastreams/MAIN/content