17Sausis
Aš STEAM tyrėjas |
|
|
|
Gruodžio 19-21 d. 5-8 klasių mokiniams gamtos mokslų pamokose vyko projektas "Aš STEAM tyrėjas". Mokiniai turėjo eksperimentą, kurį demonstruos klasėje išanalizuoti, pristatyti klasei priemones, kurias naudos eksperimentui atlikti, paaiškinti, kaip vyks eksperimentas, pademonstruoti eksperimentą klasės mokiniams, paaiškinti eksperimento rezultatą ir atsakyti į klasės draugų klausimus. Gamtos mokslų mokytoja I.Bartkevičienė. . |
Skaityti daugiau
|
21Gruodis
„STEAM UGDYMO TOBULINIMAS“ APDOVANOTI GERIAUSI „STEAM IŠŠŪKIS“ PROJEKTAI |
|
|
|
Gruodžio 13 d. Nacionalinėje švietimo agentūroje surengta „Erasmus+“ KA2 projekto „STEAM ugdymo tobulinimas“ baigiamoji tarptautinė konferencija. Joje pristatytos projekto veiklos, parengti intelektiniai produktai, apdovanoti tarptautinio konkurso „STEAM iššūkis“ nugalėtojai.Lietuvos pedagogai konkursui pateikė 78 STEAM iššūkio įgyvendinimo aprašus, iš kurių 31 atrinktas tarptautiniam gerosios praktikos rinkiniui, o jų autoriai pakviesti dalyvauti konferencijoje. Nacionalinės švietimo agentūros prizas skirtas ir Gytarių progimnazijai.Projektas "STEAM veikla su Leonardo da Vinči prototipo modeliu“ atrinktas į geriausių projektų trejetuką. Projekto autoriai- mokiniai ir mokytojai - Irma Bartkevičienė, Jūratė Baranauskienė, Jolanas Baršauskas, Inga Pokvytienė, Rūta Norutienė, Dalė Lapatinskaitė.Džiaugiamės tarptautiniu įvertinimu. https://www.nsa.smm.lt/2022/12/13/konferencijoje-steam-ugdymo-tobulinimas-apdovanoti-geriausi-steam-issukis-projektai/ |
29Lapkritis
STEAM programos "Mokslas po tavo oda" |
|
|
|
Grupė aštuntokų dalyvavo STEAM programos "Mokslas po tavo oda" užsiėmimuose, į kuriuos pakvietė TOTEMAS tattoo meistrai ir Šiaulių techninės kūrybos centras. Mokiniai priėmė "klientus" ir patys ant dirbtinės odos ištatuiravo sukurtus piešinius. Sekėsi puikiai, nes 5 pamokose aštuntokai stropiai mokėsi: sužinojo tatuiruočių kūrimo istoriją, tradicijas, domėjosi dažų sudėtimi, atliko cheminius bandymus, kūrė, piešė, spalvino. Žinoma, pati įdomiausia pamoka, kai buvo galima išbandyti tatuiruočių adatas, mašinėles. Ačiū mokytojams Rokui, Nikolajui, Kotrynai, Monikai, buvo super veikla. Karjeros specialistė R.Blaževičienė. . |
Skaityti daugiau
|
25Lapkritis
Penktų klasių mokinių STEAM veikla „Mano šeimos išvyka“ |
|
|
|
Integruotos matematikos, geografijos ir IT veiklos metu, mokiniai ruošė savo šeimos išvykos planą. Numatė kelionės tikslą, laiką, įvertino transporto, maitinimo, nakvynės bei planuojamų pramogų išlaidas. Ieškojo internete ir domėjosi kokiu greičiu važiuoja automobilis, kokios kuro sąnaudos, ieškojo lankytinų objektų norimame mieste, aiškinosi bilietų kainas. Mokiniai skaičiavo atstumus pagal mastelį žemėlapyje bei mokėsi naudotis mastelio skaičiuokle https://skaiciuokle.lt/skaiciuokles/mastelio-skaiciavimas , |
Skaityti daugiau
|
24Spalis
Kūrybinės dirbtuvės ,,Angelai- Dievo pasiuntiniai“ |
|
|
|
Spalio 14 dieną Mūsų mokyklos aštuntokės: Gabrielė Norkutė, Domantė Pokvytytė ir Ermida Oksaitė kartu su technologijų mokytoja Ilona Jankauskiene ir tikybos mokytoja Nijole Meliniene dalyvavo Šiaulių miesto mokyklų 7-8 klasių mokinių integruotų (technologijos ir dorinis ugdymas) kūrybinių dirbtuvių „Angelai – Dievo pasiuntiniai“ projekte, kuris vyko Šiaulių Medelyno progimnazijoje. Mergaitės su kitų mokyklų mokiniais mokėsi įvairia technika kurti Angelus. Gabrielė - tekstilės būdu, Domantė – lipdymo, o Ermida- stiklo keramikos būdu sukūrė puikius Angelus ir buvo apdovanotos padėkomis bei gausiais plojimais. Džiaugiamės kūrybingomis merginomis ir linkime, kad jas ir jų mokytojus visada globotų Angelai Sargai. |
Skaityti daugiau
|
18Spalis
STEAM veikla "Molio virsmas" |
|
|
|
Vienas seniausių amatų – puodžiaus amatas.Naisiuose, 1b ir 1c klasių mokiniai susipažino su šia profesija ir dalyvavo edukacijoje „Molio virsmas“. Pasaulio pažinimo pamokoje mokiniai supažindino su molio savybėmis, molio kilme, jo panaudojimo galimybėmis. Puodžiaus dirbtuvėje mokėsi molio formavimo: kočiojimo, pjaustymo, atskirų detalių sulipdymo, figūrų formavimo, dekoravimo, susipažino su molio išdegimo būdais,sužinojo kaip molis virsta keramika, analizavo jos naudojamą gilioje senovėje ir lygino su dabartimi. Kiekvienas nusilipdė savo molinuką -dubenėlį.Jį dekoravo, raižė ornamentais. Dailės pamokoje analizavo šiltas ir šaltas spalvas bei spalvų maišymą, spalvino savo molinuką. Mokytojos N. Juškienė ir D. Juknienė |
Skaityti daugiau
|
18Spalis
STEAM edukacija „Boružėlės litavimo pamokėlė“ |
|
|
|
Tai kiek gi tai boružėlei metelių? Ar galėtume rasti teisingą atsakymą populiarios dainos žodžiuose? Dažnai mokiniai susimąsto, kad gal iš tiesų boružių taškeliai – tarsi medžių rievės, rodančios jų pragyventų metų skaičių? Septintokai bandė atsakyti į šiuos klausimus. Boružės – vabzdžiai, kuriuos dėl išskirtinės išvaizdos atpažįsta visi. Raudona šių vabzdžių spalva skirta įspėti, o taškų kiekis priklauso nuo boružės rūšies. Susipažinę su septintaškės savita išvaizda ir gyvenimo būdu grupė 7a ir 7b kl. mokinių pažintį su boružėle tęsė Šiaulių Valstybinėje kolegijoje, Verslo ir technologijų fakultete, kur ne tik susipažino su kolegijos studijų programomis, bet ir dalyvavo STEAM edukacijoje „Boružėlės litavimo pamokėlė“, kurią pravedė dėstytojas S.Niauronis. Kūrybinėse dirbtuvėse mokiniai mokėsi lituoti schemas su naujausia litavimo įranga bei pasigamino boružėlę septintaškę šviečiančiomis akimis. Edukaciniame užsiėmime pagilino žinias apie boružėles bei susipažino su robotų kūrimo pradmenimis: įsigilino į elektronikos komponentų funkcijas ir jų paskirtį, sužinojo, kas sudaro robotą-boružėlę, ko reikia, kad ji „atgytų“, vykdytų užduotis. Mokytojos N.Ganusauskienė ir karjeros specialistė R.Blaževičienė |
Skaityti daugiau
|
17Spalis
STEAM veikla šeštokai analizavo temą "Glitimo reikšmė maisto produktuose" |
|
|
|
STEAM veikla šeštokai analizavo temą "Glitimo reikšmė maisto produktuose". Glitimas-baltymų gliadino ir gliutenino mišinys. Jis yra svarbus mitybinis baltymas tiek patiekaluose, tiek kaip baltyminis maisto priedas maisto produktuose, kuriuose stinga baltymų. Šeštokai mokėsi ištirti glitimo kiekį įvairių rūšių miltuose ir nustatyti kokie miltai tinkami kokiems kepiniams. Technologijų pamokoje mokiniai nagrinėjo maisto gaminimo sąsają su kulinariniu menu, bendravimo kultūra valgant bei patiekalų derinimu tarpusavyje ir sveikatingumu, susipažino su augalinės ir gyvūninės kilmės žaliavomis, vėliau savarankiškai patikrino savo žinias bei įgūdžius, gamindami ir kepdami įvairių rūšių sausainius. Mokytoja I. Jankauskienė |
Skaityti daugiau
|
17Spalis
STEAM edukacija "Augalų detektyvas" |
|
|
|
Ar išvardintumėte bent dešimt augalų augančių savo aplinkoje?Ar remdamiesi šifruotomis nuorodomis, galėtum surasti pradingusį augalą? Ar žaidimo metu gali įsidėmėti ir išmokti atpažinti kai kuriuos augalus? Bandydami atsakyti į šiuos klausimus mokiniai linksmai pramogavo Šiaulių universiteto botanikos sode. Išklausę vadovės pasakojimą apie sodą ir susiskirstę į tris komandas moksleiviai leidosi į žaidimo „Augalų detektyvas“ veiklas. Buvo žaidžiama komandomis, jaučiamas rungtyniavimo jaudulys. Mokiniai įgijo teorinių ir praktinių žinių apie augalų pasaulį, išmoko atpažinti kai kuriuos augalus, praplėtė pažintinius gebėjimus, sužinojo apie augalų fiziologiją, dauginimąsi ir kitas savybes, linksmai ir naudingai praleido laiką. Mokytoja Ilona Kartočienė |
Skaityti daugiau
|
|